W jaki sposób zbudować pozytywny wizerunek swojego salonu usługowego?

Wizyta w takich miejscach jak gabinet kosmetyczny czy salon fryzjerski jest dla wielu chwilą relaksu, niekiedy jedyną w ciągu dnia. Nie powinno zatem dziwić, że klienci mają prawo oczekiwać, by wnętrze oraz klimat w nim panujący pozytywnie wpłynęły na ich samopoczucie. Umiejętności personelu oraz szeroka oferta usług odgrywają oczywiście kluczową rolę, lecz należy się zastanowić czym byłyby te punkty usługowe, gdyby nie dbano w nich o czystość? Nie jest tajemnicą, że w wymienionych dziedzinach wszyscy doskonale zdają sobie sprawę jaką wagę ma wysoki poziom higieny. Charakter pracy oparty na ingerencji w wygląd innych nakłada pewne wymagania sanitarne. Należy wszak pamiętać, że większość czynności tam wykonywanych nie jest w stanie odbyć się bez kontaktu pracownika ze skórą klienta. Wykonywanie zabiegów na ciele sprawia, że jest ono bardziej narażone na czynniki zewnętrzne oraz działanie drobnoustrojów chorobotwórczych. Gdy dodać do tego konieczność użytkowania ostrych narzędzi, nie może zatem dziwić, że korzystający z usług salonu powierzają mu własne bezpieczeństwo. Ryzyko przenoszenia zarazków, bakterii oraz groźnych chorób w przypadku niezadowalającego poziomu czystości determinują zarówno personel, jak i gości do wzajemnej dbałości o zachowanie należytego reżimu sanitarnego. Ponadto dochodzą do tego często również względy obyczajowe. Oczekuje się, by produkty wykorzystywane w takich miejscach były jednorazowego użytku. W dzisiejszej rzeczywistości, w której stale wzrasta świadomość ludzi na temat własnego zdrowia oraz konsekwencji, związanych z jego zaniedbaniem, coraz więcej osób przywiązuje wagę do sterylności otaczającej ich przestrzeni.

Liczy się pierwsze wrażenie!

Rosnąca konkurencja sprawia, że cześć właścicieli tego typu lokali pragnie wyróżnić się na rynku, by stale pozyskiwać nowych odbiorców. Specyfika branży Beauty, z której usług korzystają osoby doceniające wartość dbania o siebie zakłada, że wizyta w salonie powinna dostarczać samych pozytywnych doznań. Rozwiązań tego problemu jest wiele i sporo z nich opiera się głownie na zasobach kreatywności zarządzających salonami. Istnieją jednak stałe, lecz uniwersalne reguły, wedle których w takich miejscach należy stosować środki wysokiej jakości, począwszy odkosmetyków, a skończywszy na artykułach higienicznych.

Wykonywanie zabiegu regulacji brwi

Reputację masz tylko jedną

Powyższe słowa są świetnie znane przez każdego, kto z fryzjerstwem czy kosmetologią miał do czynienia. Wspólnym dobrem każdej ze stron jest pozytywna ocena usługobiorcy, który ponownie zjawi się właśnie u Ciebie. Budowanie zaufania i odpowiedniej renomy własnej firmy jest fundamentem w dziedzinie związanej z dbałością o wygląd. Niekiedy bowiem, cykliczna wizyta u kosmetyczki czy decyzja o odświeżeniu fryzury jest powiązana z pragnieniem klienta o „zrobieniu czegoś dla siebie”. Kompleksowa obsługa wiąże się nieodzownie z elementami psychologii, takimi jak zapewnienie poczucia satysfakcji z własnego wyglądu oraz doznania relaksu. W tym przypadku, zastosowanie wrażeń estetycznych oraz walorów zapachowych wydaje się czymś oczywistym. Jednak umiejętność połączenia efektywnej pracy z efektownym rezultatem nie jest prosta i wymaga zapewnienia przemyślanego planu działania. Każdy gość oczekuje wyjątkowego traktowania, więc nie wystarczy jedynie posiadać kosztownego asortymentu, ponieważ nawet tak z pozoru błahy element jak jakość środków higieny, jakimi dysponuje salon może oddziaływać na opinie na temat danego lokalu.

Wysoka jakość środków higienicznych potrafi zoptymalizować czas pracy

Oferując swojemu personelowi dostęp do najlepszych artykułów higienicznych w rozsądnej relacji jakości do ceny zapewniasz sobie kilka korzyści. Jedną z nich jest pewność, że jako pracodawca zagwarantowałeś wszystkie niezbędne środki, by móc oczekiwać od pracowników odpowiedzialnego podejścia do tematu higieny. Istotny jest również komfort odwiedzających salon, którzy mogą przekazać swoje pozytywne doświadczenia dalej, tworząc najlepszy marketing. Po osobie, która pracuje w gabinecie kosmetycznym każdy spodziewa się zadbanych oraz idealnie czystych rąk. Jest to o tyle istotne, że większość klientów nie zdecyduje się powierzyć swoich dłoni osobie, która nie potrafi zadbać o własne. W przypadku takich zawodów jak kosmetolog naturalnym zjawiskiem jest, że odbiór estetyczny jest pewnym wyznacznikiem odpowiedniego podejścia do pracy oraz umiejętności pracownika.

Zabieg masażu ciała z olejkami

Mycie rąk jest najistotniejszą czynnością przy kontakcie z drugim człowiekiem.

Z nauką mycia rąk większość osób miała do czynienia już od najmłodszych lat, gdy to do rodziców należał obowiązek przekazania tej jakże ważnej wiedzy. Część dorosłych już osób nie przywiązuje jednak dużej wagi do sposobu, w jaki czyszczą dłonie, traktując tę czynność automatycznie. Każdy jednak powinien mieć świadomość, że ręce powinny być myte zgodnie z instrukcjami, dostępnymi w gabinetach – przez co najmniej 30 sekund, przy użyciu ciepłej wody oraz odpowiednio dobranego mydła. Pół minutowe mycie, które powinno odbywać się przed każdym zabiegiem, w jego trakcie oraz po nim może jednak mieć negatywny wpływ na skórę. Warto więc zastanowić się nad tym, jakiego środka używamy do tej czynności? Czy mydło zostało przebadane dermatologicznie i nie wysuszy nadmiernie dłoni?

Obcowanie z płynami ustrojowymi jak krew czy osocze stanowi duże ryzyko rozprzestrzenienia się groźnych patogenów wśród osób uczestniczących w zabiegu, jak również innych, poruszających się po gabinecie lub mających styczność z używanymi tam narzędziami. Kontakt zakażonej krwi z obszarem uszkodzonej skóry osoby zdrowej może doprowadzić do przeniesienia do organizmu żywych czynników chorobotwórczych. Mogą one skutkować zakażeniami bakteryjnymi, grzybiczymi czy wirusowymi, takimi jak HPV, HIV czy WZW. Pomimo iż czujność może uśpić sterylna atmosfera, panująca przeważnie w pokoju zabiegowym, to nigdy nie należy bezwarunkowo ufać klientowi, który sam może nie być świadom własnych chorób.

Kolejną kwestią, którą warto omówić jest noszenie rękawiczek podczas wykonywania zabiegów. Pomimo, iż nie jest to wymagane, większość osób decyduje się na taką formę zabezpieczenia. Jest to zalecane zwłaszcza w sytuacjach, w których fryzjer lub kosmetolog posiadają widoczne rany lub objawy chorób skórnych. Przy wyborze odpowiednich rękawic, warto wziąć pod uwagę materiał, z którego są wykonane. Dla przykładu, niektóre osoby są uczulone na białka lateksowe i wówczas lepszym rozwiązaniem dla nich będą rękawice nitrylowe, nie wywołujące reakcji alergicznych. Zawsze należy zaś pamiętać, by decydując się na zakup rękawiczek upewnić się, że posiadają one odpowiednie atesty. Ciekawą alternatywą dla stosowania rękawic mogą być kremy ochronne marki Deb Stoko, zabezpieczające dłonie przed szkodliwym działaniem wody i substancji w niej rozpuszczonych. Tworzą niewidoczną warstwę ochronną, powstrzymującą negatywny wpływ drażniących roztworów.

Wykonywanie zabiegu na skórze twarzy klientki

Wiedza w zakresie właściwego zabezpieczenia przed czynnikami zewnętrznymi oraz umiejętność wykonania odpowiedniej dekontaminacji to rzecz niezbędna w CV każdego pracownika salonu kosmetycznego. Dotyczy to nie tylko pracowników wykonujących zabiegi, ale również właścicieli, a nawet osób utrzymujących porządek w takich miejscach. Praca kosmetyczki polega w głównej mierze na korzystaniu z bardzo drobnych narzędzi, które są w stanie w niezauważalny sposób naruszyć ciągłość tkanek. Niewłaściwa sterylizacja obsługiwanych przyrządów stanowi niemal tak duże zagrożenie jak zaniedbanie higieny dłoni.

Z kolei gdy praca wymaga tak dużego reżimu sanitarnego i ciągłego kontaktu z odkażanymi przedmiotami, ucierpieć na tym może skóra dłoni. Wówczas nieocenione może okazać się zastosowanie balsamu do rąk i ciała. W ofercie TORK znajduje się środek rekomendowany właśnie do często mytych oraz dezynfekowanych rąk. Nie zawiera on środków zapachowych ani barwiących, zmniejszając tym samym ryzyko wystąpienia odczynów alergicznych.

Wiele stylistek paznokci wykonuje swoją pracę w domach, własnych lub klientek. Nie powinno to jednak zmieniać podejścia do higieny w miejscu pracy. Niezależnie od tego, gdzie te czynności są wykonywane, zagrożenie jest równie realne. Wszelkie zaniedbania mogą bowiem narazić zdrowie klientek, a co się z tym wiąże również zepsuć reputację salonu i pracownika, a niekiedy doprowadzić do nałożenia wysokich kar, gdy klientka zgłosi sprawę do Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

Prawdy i mity o poziomie higieny w salonach fryzjerskich.

Kolejnym z zawodów wysokiego zaufania jest fryzjerstwo, a zwłaszcza barbering. Według danych Sanepidu to właśnie w salonach fryzjerskich najczęściej dochodzi do zakażeń grzybicznych. Bakterie ropotwórcze, jak na przykład gronkowiec czy paciorkowiec, a także łupież i wszawica to tylko część zagrożeń, które można tu spotkać. Niewielka powierzchnia pomieszczeń oraz ilość osób jaka odwiedza te miejsca w ciągu dnia nie sprzyjają zachowaniu ostrożności. Intensywność pracy personelu oraz pośpiech samych klientów nie mogą jednak dawać przyzwolenia na zaniedbania. Warto jednak mieć na uwadze, że idąc do fryzjera powierzamy mu nie tylko wygląd, ale również nasze zdrowie. Aby nie narazić się na nieprzyjemne następstwa wizyty, goście salonu powinni wymagać od właścicielu najwyższych standardów czystości oraz odpowiedzialnego podejścia do tego tematu.

Strzyżenie włosów w salonie barberskim

Pomocne w zachowaniu należytej higieny mogą okazać się jednorazowe ręczniki do osuszania włosów. Wysoka absorpcja zapewnia oszczędne zużycie, zaś ich miękka struktura gwarantuje komfort dla klienta. Zastępując w ten sposób ręczniki tekstylne, można ograniczyć koszty związane z praniem takiego materiału. Innym z takich produktów są woreczki sanitarne, dzięki którym można uniknąć bezpośredniego kontaktu dłoni z powierzchniami, mogącymi być siedliskiem drobnoustrojów chorobotwórczych.

Jeżeli zdecydują się Państwo na stosowanie produktów jednorazowego użytku, warto zaopatrzyć się również w kosz na odpady o odpowiedniej pojemności. Zważywszy, iż pojemniki są przedmiotem trwałym i ich zakup jest inwestycją na lata, polecamy modele wysokiej jakości, łączące w sobie funkcjonalność z nowoczesnym designem, który zapewne przypadnie do gustu odwiedzającym.

Customer Experience – czyli jak budować relację z klientem?

Odpowiednio dobrany zapach jest w stanie stworzyć wyjątkową atmosferę, oddziałując na dodatkowy zmysł odwiedzających. Aromat w salonach fryzjerskich i kosmetycznych może kreować ich wizerunek. Wiąże się to z pojęcie Aromamarketingu, a więc techniki stosowanej choćby w luksusowych butikach. Wykorzystanie podatności ludzkiej psychiki jest zabiegiem stosowanym od dłuższego czasu, choć wciąż wielu klientów nie zdaje sobie sprawy, że zostali poddaniu jej działaniu. Badania dowodzą, ze w aromatyzowanych pomieszczeniach wzrasta chęć kontakty z personelem, obsługa jest znacznie lepiej postrzegana, a klienci chcąc wydłużyć ten błogostan decydują się na dodatkowe zabiegi, zostawiając w salonie swoje pieniądze. Przedstawiamy ofertę wydajnych wkładów zapachowych, które pomogą zrobić pozytywne wrażenie na gościach. Zaopatrując się we wspomniane produkty zwiększą Państwo swoją szansę na zbudowanie długotrwałej relacji z klientem

 

Źródła:
https://www.torkusa.com